4 sene Karadeniz de LPG Bölge Müdürlüğü yapan, ve akaryakıt fiyatlarında yaşanan dalgalanmalarla alakalı olarak Samsun İlk Haber’e açıklamalarda bulunan Yürüten; “Açıkçası biz zammın dün pompaya yansımasını bekliyorduk ama öğleden sonra gelen haberle zammın ertelendiği bilgisi geldi. Büyük ihtimalle devletimiz tarafından bu enflasyon ortamının daha fazla yükselmemesi için bir müdahale ile ileri bir tarihe ertelenmiş oldu belki bugüne belki yarına ama çok dalgalı bir durum olduğu için ilerleyen günlerde görülecektir ” dedi.
“TARİHTE GÖRÜLMEMİŞ BİR DÖNEMDEN GEÇİYORUZ”
Devam eden savaşların hem sektörü hem de ülkeyi olumsuz etkilediğini belirten Yürüten; “Ekonomi anlamında şuanda bir gün indirim, bir gün zam. Stok maliyetleri, sermaye ihtiyacı doğurmakta maliyetleri hesaplama konusunda ciddi problemler yaşamaktayız. Çok çalkantılı bir dönemden geçiyoruz, müşterilerimiz olduğu kadar bizde bu durumdan mustaribiz maalesef “ diyerek akaryakıt sektörünün mağduriyetini dile getirdi.
“AKARYAKIT SEKTÖRÜ OLARAK KONTROL EDİLEBİLİR BİR ŞEKİLDE İLERLİYORUZ”
Dünyada akaryakıt sektöründe en faal, aktif ve anlık talim olan ülkenin Türkiye olduğunu iddia eden Yürüten; “Akaryakıt sektörü ile alakalı olarak şunu diyebilirim ki; burada devletimizin de desteği oluyor şuanda motorinden alınan ÖTV sıfırlanmış durumda devletin orada her hangi bir geliri bulunmamakta. Benzinde de bir iki civarında kaldı. Eğer süreç bu şekilde devam ederse KDV’de de indirim bekliyorum açıkçası” diyerek sözlerini sürdürdü.
“BİR ARACI İKİ ÜÇ KİŞİ PAYLAŞMAYA BAŞLIYOR”
Fiyatlarda yaşanan dalgalanmaların herkesin açısından olumsuz olduğunu dile getiren Yürüten; “Nakliye sektöründe olan müşterilerimizde çok ciddi problem oluyor bir malı Samsun’dan alıp İstanbul’a giderken dönüşlerde iki gün arasında bile yüzde 10’a varan oranlarda fiyat farklılığı oluyor. Bunlar ciddi oranlar olarak karşımıza çıkıyor. Bazı müşterilerde gözlemlediğim sefere çıkmayan nakliye araçları bile bulunuyor bu belirsizlikten dolayı, bireysel müşterinin de tabi doldurduğu miktar araçların şu bir ay içerisinde yüzde 50 civarında zamlanmış oldu. Bu da ister istemez araç kullanımını azaltıyor. Bizim kendi nakliye maliyetlerimizi arttırıyor, sermaye maliyetlerini arttırıyor, bankalara verdiğimiz komisyonlar artıyor ve bu anlamda net bir kar hesabı sağlanamıyor. Yani herkesin açısından olumsuz bir durum” diyerek sözlerini noktaladı.