Samsun’un Atakum ilçesinde 2016 yılında yapımına başlanan ve aradan geçen 10 yıla rağmen tamamlanamayan Parkşehir Koruşehir Projesi, yüzlerce aileyi mağdur etti. İnşaatın yarım kalması nedeniyle evlerine kavuşamayan vatandaşlar, bir araya gelerek eylem yaptı ve basın açıklamasında bulundu.
Hak sahipleri, yıllar önce tüm ödemelerini tamamlamalarına rağmen tapularını alamadıklarını ve mağduriyetin her geçen gün daha da büyüdüğünü dile getirdi.
543 KONUTLUK PROJE TAMAMLANAMADI
Mağdur hak sahiplerinin avukatı Ahmet Eren, Parkşehir Koruşehir Projesi’nin 2016 yılında temelden satışlarla başladığını belirterek proje kapsamında yaklaşık 543 konut bulunduğunu söyledi. Eren, bu projeden 354 tüketicinin daire satın aldığını, buna rağmen birçok kişinin tapusunu alamadığını ifade etti.
Eren, özellikle borçlarını tamamen ödemiş yaklaşık 202 kişinin tapularının hala tescil edilmediğini vurgulayarak, vatandaşların çeşitli gerekçelerle yıllarca oyalandığını dile getirdi.
“TAPULAR BAŞKALARINA DEVREDİLDİ” İDDİASI
Avukat Ahmet Eren, tapu tescili bekleyen hak sahipleri varken bazı dairelerin 2025 yılı Ağustos ayında başka kişilere devredildiğinin tespit edildiğini öne sürdü. Vatandaşların ise Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan izin alınamadığı gibi gerekçelerle sürekli ertelendiğini belirtti. Eren, yaşanan durumun sadece maddi değil, manevi anlamda da büyük yıkıma neden olduğunu ifade ederek, yıllardır ev hayali kuran ailelerin kirada yaşamaya devam ettiğini söyledi.
“DAİRE BAŞINA 3 MİLYON TL EK ÜCRET İSTENİYOR”
Hak sahiplerinin tepkisini artıran en önemli konulardan birinin ise yüklenici firma tarafından talep edilen ek ödeme olduğu belirtildi. Avukat Eren, yüklenici firmanın hak sahiplerinden daire başına yaklaşık 3 milyon TL’ye varan ek bedel istediğini, bunun kabul edilemez olduğunu söyledi. Eren, mağdur vatandaşların önce iyi niyet görmesi gerektiğini belirterek, 10 yıldır süren bir mağduriyetin ardından yeni bir ödeme talep edilmesinin güveni tamamen yok ettiğini kaydetti.
“MUHATAP BULAMIYORUZ”
Eren ayrıca firma yetkililerinin eylem ve basın açıklamasına gelmediğini, hak sahiplerinin karşılarında muhatap bulamadığını söyledi. İnşaat sahasında çalışan işçilere bile basın açıklamasının yapıldığı gün şantiyeye gitmemeleri yönünde talimat verildiğini iddia etti. Mağdur avukatları, hukuki sürecin sonuna kadar takip edileceğini belirterek tapular üzerindeki hacizlerin kaldırılmasını ve tapuların hak sahiplerine tescil edilmesini talep etti.
HAK SAHİPLERİNDEN YETKİLİLERE ÇAĞRI
Hak sahibi mağdurlardan Tarık Çalık ise yaptığı açıklamada, Koruşehir projesinin 8 bloktan oluştuğunu ve yaklaşık 543 bağımsız bölüm içerdiğini ifade etti. Çalık, projenin aradan geçen 10 yıla rağmen yaklaşık yüzde 50 seviyesinde kaldığını söyledi. Ödemelerini yıllar önce tamamlayan yaklaşık 350-400 ailenin mağdur edildiğini belirten Çalık, tapusunu almaya hak kazanmış yaklaşık 200 kişiye halen tapularının teslim edilmediğini dile getirdi.
“KAMU KURUMLARI İNCELEME BAŞLATSIN”
Tarık Çalık, yaşanan mağduriyetin giderilmesi için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı başta olmak üzere Samsun Valiliği, Samsun Büyükşehir Belediyesi ve Atakum Belediyesi’ne çağrıda bulundu. Hak sahipleri, projenin mevcut durumunun detaylı şekilde incelenmesini, yüklenici firmanın taşınmaz devirlerinin araştırılmasını, tapuların gecikmeksizin teslim edilmesini ve inşaatın bir an önce tamamlanarak vatandaşlara teslim edilmesini talep etti.
“BU SÜRECİN TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ”
Mağdur vatandaşlar, sessiz kalmayacaklarını ve yasal haklarını sonuna kadar kullanacaklarını belirterek, projenin tamamlanması için somut ve takvime bağlı bir plan açıklanmasını istedi. Hak sahipleri, yıllardır süren belirsizliğin sona ermesini ve evlerine kavuşmak istediklerini ifade ederek yetkililere ve yüklenici firmaya çağrıda bulundu.