Atakum Belediyespor ile Türkiye Satranç Federasyonu iş birliğinde gerçekleştirilen 23 Nisan Satranç Turnuvası, Atakum Belediyesi Düğün Salonu’nda yapıldı.
YOĞUN KATILIM DİKKAT ÇEKTİ
18-19 Nisan tarihlerinde düzenlenen turnuvaya şehir içinden ve farklı illerden toplam 210 sporcu katıldı. 8 yaş altı, 10 yaş altı ve 14 yaş altı kategorilerinde gerçekleştirilen müsabakalarda, sporcular kadar izleyiciler de heyecan dolu anlar yaşadı. Strateji ve dikkat gerektiren karşılaşmalarda çocukların sergilediği performans beğeni topladı.
ATAKUM BELEDİYESPOR ÖNE ÇIKTI
Turnuvada dereceye giren sporculara madalya ve çeşitli ödüller verilirken, Atakum Belediyesporlu sporcular elde ettikleri derecelerle organizasyona damga vurdu. Kulüp sporcularından Süheyla Baş, 14 yaş altı kızlar kategorisinde Samsun birincisi olurken, Taha Ömer Arslan ise 10 yaş altı kategorisinde üçüncülük elde etti.
DERECELER BELLİ OLDU
Turnuva sonunda 8 yaş altı genel kategoride Muhammet Fuat Atakol birinci, Leo Çam ikinci, Ali Deniz üçüncü oldu. Aynı yaş grubunda kızlar kategorisinde ise Gözde Asel Hazavitligil birinciliği elde ederken, Nehir Erva Dura ikinci, Ahsen Erva Şimşek üçüncü sırada yer aldı.
10 yaş altı genel kategoride Enver Deniz Akın birinci, Mehmet Gökhan Kınay ikinci, Taha Ömer Arslan üçüncü olurken; kızlarda Hazel Kantar birinci, Ayşe İklim Can ikinci, Zeynep Çetiner üçüncü oldu.
14 yaş altı kategorisinde ise Cihan Çınar Gökçe şampiyonluğa ulaşırken, Kerem Canbaz ikinci, Ömer Albayrak üçüncü sırayı aldı.
“SATRANÇ SPORUNU YAYGINLAŞTIRMAK İSTİYORUZ”
Atakum Belediye Başkanı Serhat Türkel, turnuvaya gösterilen ilgiden memnuniyet duyduklarını belirterek, çocukların zihinsel gelişimine katkı sağlayan satrancın daha geniş kitlelere ulaşmasını hedeflediklerini ifade etti.
"BÜYÜK GURUR YAŞADIK"
Atakum Belediyespor Kulüp Başkanı Erol Giritli ise turnuvaya katılan tüm sporcuları tebrik ederek, organizasyona gösterilen ilgiden dolayı gurur duyduklarını dile getirdi.
Turnuvanın, çocukların spora yönlendirilmesi ve satranç kültürünün yaygınlaştırılması açısından önemli katkı sunduğu belirtildi.
"GURUR DUYDUK"
Atakum Belediyespor Kulüp Başkanı Erol Giritli de “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Satranç Turnuvamıza katılan tüm sporcularımızı tek tek kutluyorum. Zeka, dikkat ve stratejinin birleştiği satranç sporuna çocuklarımızın gösterdiği ilgiden, turnuvamıza yoğun katılım olmasından büyük gurur duyduk. Dereceye giren, madalya alan, en önemlisi katılım gösteren ve centilmence mücadele eden bütün sporcularımızı tebrik ediyorum” ifadelerini kullandı.