Reklam Alanı (970x90)
login Giriş Yap
Son Dakika
Reklam Alanı 728×90
EKONOMI 25 Nisan 2026 - 12:37 schedule 2 dk okuma HABER: RUTKAY İSMAİL KOCA

Başkan Tütüncü’den TMO’ya Çağrı

Samsun Ziraat Odası Başkanı Hasan Tütüncü, rekolte düşüklüğüne rağmen fındık fiyatlarında yaşanan sert düşüşün üreticiyi mağdur ettiğini belirterek, TMO’nun piyasaya müdahale etmesi gerektiğini söyledi.

Yazı Boyutu:
Başkan Tütüncü’den TMO’ya Çağrı

Samsun Ziraat Odası Başkanı Hasan Tütüncü, fındık piyasasında yaşanan son gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Fındık fiyatlarının 180 lira seviyelerine kadar gerilemesinin kabul edilemez olduğunu ifade eden Tütüncü, Toprak Mahsulleri Ofisi'ne (TMO) "müdahale" çağrısında bulundu.

“REKOLTE BEKLENTİNİN ALTINDA KALDI

Yılbaşında yaşanan zirai don olayının ardından üreticinin zor bir süreçten geçtiğini hatırlatan Başkan Hasan Tütüncü, "O dönemde 'fındık bitti' diye düşündük ancak üreticimiz yaklaşık %50 randımanla ürününü alabildi. Tarım il ve ilçe müdürlüklerimizle yaptığımız hasar tespit çalışmalarına göre Türkiye genelinde rekolte 400 bin tonu geçmedi. Özel sektörün yüksek rekolte açıklamalarına rağmen gerçek veriler ortadadır" dedi.

“FİYATLAR BEKLETİNİN ÇOK ALTINA DÜŞTÜ

Rekoltenin düşük olması nedeniyle hasat döneminde fiyatların 350-370 lira seviyelerini gördüğünü belirten Tütüncü, "Çiftçimiz fiyatların daha da yükseleceği umuduyla ürününün sadece ihtiyacı kadarını sattı, geri kalanını elinde tuttu. Bizler de üreticimize 'bekletin' tavsiyesinde bulunduk. Ancak Ramazan öncesinde fiyatlar aniden düşüşe geçti. Bugün fiyatların 180 liraya kadar gerilemesi hem üreticiyi hem de bizleri derinden üzmektedir" diye konuştu.

“TMO DEVREYE GİRMELİ”

Üreticinin düğün, borç ve geçim gibi çeşitli ihtiyaçları olduğunu vurgulayan Tütüncü, piyasayı dengelemek adına TMO'nun sorumluluk alması gerektiğini ifade ederek şunları söyledi: "TMO, çiftçinin kara gün dostudur. Bugün üreticinin yanında olma günüdür. Ofis piyasaya müdahale ederse, fiyatların yeniden 300 lira seviyelerine çıkabileceğini düşünüyoruz. Yıl sonu beklentimiz fiyatların 300 liranın üzerine çıkmasıdır. Bu gerçekleştiğinde çiftçimiz ürününü pazara indirerek nefes alacaktır."

“YENİ SEZON VERİMİ UMUT VERİCİ”

Öte yandan bu yılki zirai don uyarıları ve tarlalardaki son duruma da değinen Başkan Tütüncü, "Şu ana kadar bize ulaşan herhangi bir hasar tespiti yok. İncelemelerimizde fındığın durumunun oldukça iyi olduğunu gördük. Bu yıl verimin yüksek olacağını öngörüyoruz" ifadelerini kullandı.

Bu haberi paylaş:

chat_bubble Yorumlar 0

İlk yorumu siz yapın!
cookie

Çerez Kullanımı

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunmak için çerezler kullanıyoruz. Siteyi kullanmaya devam ederek Gizlilik Politikamızı ve Çerez Politikamızı kabul etmiş olursunuz.