Şen, bu yıl elinde fındık bekleten üreticilerin zarar ettiğini ifade ederek, “Bu sene fındığı olan elinde bekleten zarar etmiş oldu. Yani fındığı bekletmemek gerekiyordu. Satan kar etmiş oldu” dedi. Yeni sezon için devletin açıklayacağı taban fiyatın beklendiğini belirten Murat Şen, Ağustos aylarında açıklanacak fiyatın 230-240 lira bandında olacağını tahmin ettiklerini dile getirdi.
Öte yandan piyasadaki durgunluğun çarşı esnafını da olumsuz etkilediği vurgulandı. Üreticinin çarşıya inmemesi nedeniyle para akışının durduğunu belirten esnaf, “Köylü çarşıya gelmeyince alışveriş de olmuyor. Şu anda hem üretici hem de esnaf mağdur durumda” ifadelerini kullandı.
Vatandaş ve üreticiler de fındık fiyatlarının düşüklüğünden şikayet ederken, yeni sezonda açıklanacak fiyatın beklentileri karşılamasını istiyor.
Röportajlarda söz alan İyi Parti Çarşamba İlçe Başkanı Ömer Savuk da fındık fiyatlarının Almanya’da belirlenmesine tepki gösterdi. Savuk, Türkiye’nin dünyanın en önemli fındık üreticilerinden biri olmasına rağmen fiyat politikalarında söz sahibi olamamasını eleştirerek, üreticinin bu nedenle zarar ettiğini ve vatandaşın bu durumları göz önünde bulundurarak oy sandıklarına gitmesini söyledi..