SALIPAZARI’MIZIN SORUNLARINI ÇÖZMEYE ÇALIŞIYORUZ
Temel atma töreninin açılış konuşmasını gerçekleştiren Salıpazarı Belediye Başkanı Refaettin Karaca, “Bugün çok özel bir günümüz. Tabi burada bu belediye binasını temeli atacağımız yerde otel niyetiyle yapılmış ancak son zamanlarda hastane olarak hizmet yapıyordu. İnceledik, baktık hastanenin imar edilecek, düzeltilecek bir yanı yok idi. Çatısı çökmüş, betonları patlamış ve Çevre İl Müdürlüğümüzle istişare edilerek belediyemizi de temeli atmak üzere burada güzel bir günün şartlarına uygun çok güzel bir belediye binamızın projesini yaptık. Akıllı bir bina. Biliyorsunuz önceki belamız zamanında işlerini yapacakları işlerini görecekleri en yakın kurum olan belediye; belediye hizmetlerine yararlanması için her türlü gayreti gösterecek bir sistemi oluşturacağız. Burada nikah salonu, kültür salonu, bunun yanında kütüphane, belediye meclis toplantı odaları yapılarak güzel bir şekilde projenin hazırlanmasında bize yardımcı olan çok güzel kardeşlerimiz var. Bunların burada adını söylemekten şeref duyarım. İlhan Arkal kardeşim bizim proje danışmanımızdı ve arkadaşlarla beraber ofisiyle beraber bu binanın projelerini yaptılar. Ve burada yine ben belediye personelimizin Fen İşleri Müdürlüğü çalışanlarımız, bütün emekçi kardeşlerimiz A'dan Z'ye sokaktaki temizlik işlerine çalışan emekçi kardeşlerim, sahada kaldığında çalışan emekli kardeşlerim, milyon arkadaşların, daire amirlerin bunların hepsine teşekkür ediyorum. Yani bu işler hep beraber ilerleyici özgürlüğe yapılan işler. İyi bir ekip oluşturduk, iyi bir çalışma grubu oluşturduk. Salıpazarlılarımızın sorunlarını elimizden geldiği kadar çözmeye çalışıyoruz. Sayın Genel Başkanım, bütün yaptığımız hizmetlerde imzanız var. Ben buradan sizin aracınızla yine Çevre Şehircilik ve İklim Bakanımız Sayın Murat Kurum Bey'e çok teşekkür ediyoruz. Bizi gittiğimizde hep karşıladılar, bize yardımcı oldular. İlçemizin kalkınmasında, ilçemizin altyapı hizmetlerinde, ilçemizin daha güzel ileri gitmesinde bizlere yardımcı oluyorsunuz. Bu yardımlarınızın devamını diliyoruz ve Tayyip Akram Bey'le beraber burada çalışıyoruz. Bütün paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Buradan çok heyecanlıyım, çok şey söyleyemiyorum. Ben hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Atacağımız temelin hayırlara vesile olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.
Başkan Karaca’nın ardından söz alan Samsun Büyükşehir Belediye Başkanvekili Nihat Soğuk, Salıpazarı Belediyesi’nin yeni yapılacak olan hizmet binasının hayırlı uğurlu olması temennilerini iletti.
Salıpazarı’nda yeni yapılacak olan belediye hizmet binasının daha hızlı ve daha konforlu hizmet sunulmasına vesile olacağını dile getiren Salıpazarı Kaymakamı Ahmet Faruk Beyazıt ise şunları söyledi:
“Devletimizin en temel gayelerinden bir tanesi de hiç şüphesiz kanun hizmetlerini vatandaşlarımıza en hızlı ve en kaliteli şekilde ulaştırmaktır. Bu bağlamda yerel yönetimlerimiz vatandaşlarımızla devlet arasında en güçlü köprüdür. Tabii belediye binaları tıpkı hükümet konaklarında olduğu gibi sadece bir betonarme yapı değil aynı zamanda o ilin o ilçenin vizyonunu kurumsal kimliğini ve vatandaşlarımıza sunulan kamu hizmetinin somutlaştığı mekanlardır. Rabbim yeni hizmet binamızın kazasız belasız tamamlanmasını nasip etsin.”
İSTİHDAM İÇİN ÇALIŞIYORUZ
2024 Mahalli İdareler Seçimlerinden önce Salıpazarı Belediye Başkanı Refaettin Karaca’nın seçim vaatlerini birer birer yerine getirdiklerini dile getiren Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Mustafa Destici, “Bugün Dünya Hemşireler Günü sağlık hayatımızın vazgeçilmezi hekimlerimiz, hemşirelerimiz, sağlık görevlilerimiz gece gündüz demeden bizlerin çocuklarımızın, kadınlarımızın, yaşlılarımızın ve hasta tüm vatandaşlarımızın, tüm insanlarımızın sağlığı için uğraş vermektedir. Tüm sağlık çalışanlarımıza şükranlarımızı sunuyoruz. Refahettin Karaca başkanımız aday olduğu günden bugüne kadar defalarca sarı pazarına geldim. Hemen hemen her davetlerine icabet etme gayreti içerisinde bulundum. Her gelişimizde bizleri bağrınıza bastınız. Misafirperverliğin en üst noktasını gösterdiniz. Onun için sizlere şahsım ve camiam adına şükranlarımı sunuyorum. Sosyal hizmetlerden, sosyal yardıma kadar, köy yollarımıza kadar, mahalle yollarımıza kadar yani Salıpazarı’na ne ihtiyaç varsa, Salıpazarı’nın öncelikli talepleri neyse bunları tek tek yerine getirdik. Tabi bu hizmetleri yerine getirirken bizim de paydaşlarımız var, ortaklarımız var. Büyük Birlik Partisi olarak Cumhur İttifakı'nın bir parçasıyız. Burada bütün belediyelerimizle aynı hizmeti göstermek ve göstermeye devam ediyoruz. Sadece yerel yönetimler başkanlığımız değil onların da gayreti büyüyor. Ama bizzat ben belediyelerimizin işleriyle, Salıpazarı’nın da işleriyle birebir ilgileniyorum. Tabi bu iki yıllık dönem var ettiklerimizi belediye başkanımızın aslında yapıldığı dönem olmuştur. Bundan sonra bu geriye kalan üç yıllık dönemde de yapamadıkları yani vaad ettik. Yapılmayanlardan fazlasıyla ziyadesiyle yapılacak dönem sonu geldiğinde belediye başkanımız ekibiyle birlikte meclis üyelerine birlikte teşkilatıyla birlikte bütün vaatlerini gerçekleştirmiş olarak tekrar sizin karşına aday olarak çıkacaktır” şeklinde konuştu.
BİZİM BELEDİYELERİMİZDE LEKE YOK
Ailenin kendileri için kutsal olduğunu dile getiren Destici sözlerini şu şekilde sürdürdü:
“Seçimler yaptık, seçimler geride kaldı. Şimdi iki sene geçti üstünden hepimiz birlikte Salıpazarı için çalışacak, Salıpazarı’nı daha da geliştirecek, daha da büyütecek, istihdamı artıracak, yeni iş yerleri açılması için yani doğduğu yerde doymasına öncülük edeceğiz. Çocuklarımızın büyük şehirlere, farklı şehirlere sırf asgari ücretle bir iş bulabilir miyim umuduyla gitmelerini bu şekilde durdurmuş olacağız. Ve çocuklarımız aileleriyle birlikte, anne babalarıyla birlikte doğdukları salı pazarında doyacaklar, evlenecekler. Onlar da çocuk sahibi olacaklar ve hep birlikte mutlu bir şekilde hayatlarını burada yaşayacaklar. Çünkü aile bizim kutsalımızdır. Eğer bir mesele Cumhurbaşkanımızdan çözülmesi gerekiyorsa onun desteğini istiyoruz. Biraz önce Belediye Başkanımız ifade etti; Çevre Şehircilik Bakanımız Murat Bey gerçekten tüm belediyelere olduğu gibi bizim belediyelerimize de her kapısını çaldığımızda gereken her türlü desteği verdi. Ulaştırma Bakanımız, Enerji Bakanımız, diğer bakanlarımızda da İçişleri Bakanımızda yani hangi bakanımız olsa bir talebimiz olsa bizi asla geri çevirmediler. Dolayısıyla da biz evelallah her kapıyı açtık, açacağız ve Salıpazarı’na lazım olan hizmetleri buraya getireceğiz. Büyük Birlik Partili Belediyeler başta Sivas İl Belediyemiz olmak üzere 14 ilçe belediyesi ve 5 belde belediyesiyle birlikte seçimlerden çıktığı sayıyla yoluna kararlı bir şekilde devam etmektedir. Tabi bu başarının en önemli mimarları belediye başkanlarımızdır. Şimdi işte her gün televizyonlarda görüyoruz; yolsuzluklar, hırsızlıklar, ahlaksızlıklar, teferruata girmek istemiyorum. Elhamdülillah bugüne kadar hiçbir belediyemizde böyle bir yanlışa rastlanmamıştır ve rastlanmaz. Çünkü biz ülkemizi, milletimizi, inançlarımızı, kimliğimizi önceleyerek siyaset yapıyoruz ve bunları önceleyerek belediye başkanlarımız, belediye başkanlıkları görevlerini ifade ediyorlar ve bu temelde hareket ediyorlar. Ben Salıpazarı Belediyesi yeni hizmet binasının Salıpazarı’mıza, Samsun’umuza ve ülkemize hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum.”
TERÖRSÜZ TÜRKİYE VURGUSU
‘Terörsüz Türkiye’ vurgusu yapan Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Destici, “Ülkemiz kırk yılı aşkın bir süre terörle mücadele etti. Binlerce şehit vermiş. On binlerce insanımız hayatını kaybetti. Şehitlerimizi bir kez daha rahmetle, minnetle ve şükranla yad ediyorum. Ruhları şal olsun, mekanları cennet olsun. Hayatını kaybeden gazilerimize de rahmetle yad ediyorum. Hayatta olanlara da sağlıklı ömürler diliyorum ve milletimiz adına şükranlarımı sunuyorum. Onların hakları ödenmez. Şehitlerimizin hakkı ödenmez. Şehit annelerinin, babalarının, kardeşlerinin devletimizde şehitlerimizin geride kalan ailelerine ve gazilerimize sınırsız bir şekilde neredeyse sahip çıkmakta ve destek vermektedir. Türkiye büyük bir devlettir ve elbette ki şehidine, şehit yakınına, gazisine sahip çıkacaktır ve çıkmaktadır. Tabii hepimiz istiyoruz ki terör bitsin. Her Bunu da sağlayan elbette geçmişte de büyük mücadeleler verilmiştir. Ama bunu da sağlayan bu iktidar ve Cumhur İttifakı olmuştur. Haklıya hakkını teslim etmek gerekir. Silahlı kuvvetlerimiz, polislerimiz, güvenlik korucularımız büyük bir mücadele vermişlerdir. Niye trilyonlarca dolarını terörle mücadeleye ayırsın? Bakın bizim iç dış kamu özel toplam borcumuz beş yüz elli milyar dolar. Bunun dört katını iki trilyon üzerinde bir parayı terörle mücadeleye ayıralım? Elbette bu bitsin istiyoruz. Ama bu bitsin derken PKK'nın, PKK'nın uzantılarının haksız, hukuksuz efendim pervasız devletin varlığına yönelen ülkenin bütünlüğünü sarsacak, milletin kardeşliğini bitirecek taleplerine de ev pazarlıksız şartsız, müzakeresiz bir sürece hepimiz evet deriz” diyerek sözlerini sürdürdü.
NE KÜRDİSTAN'I ULAN? BURASI TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ'DİR
Eski Mardin Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Türk’ün Amedspor’un Süper Lig’e yükselmesi ile alakalı ‘Kürdistan'ın bir takımı Süper Lig’e yükseldi’ demeci ile alakalı tepki göstererek sözlerini şu şekilde noktaladı:
“Diyarbakır’da bakın dün kutlama yapıyorlar. Dün o kutlamadan çıkarken eski Mardin Büyükşehir Belediye Başkanı ismini söylemiyorum. Çünkü o isim ona yakışmıyor. Madem Diyarbakır'ın adını değiştirdin, adını soyadını da değiştir kardeşim. Adını soyadını da değiştir. Ahmet Mehmet size yakışmıyor. Türk soyadı size yakışmıyor. Yakışmıyor. Bölücülere yakışmıyor. PKK'lılara yakışmıyor. Selahattin ismi yakışmıyor. Çünkü bu isimler devlete, millete, dine büyük hizmet vermiştir geçmişte bu isimler. Bunlar bölücülük yapıyor. Bunlar hainlik yapıyor. Rengini şehitlerimin kanından alan Türk bayrağını eline almayanla da ben kardeş olmam kardeşim. Önce bayrağı alacak. Ve çıkışta diyor ki 'Kürdistan'ın diyor bakın ülkeyi bölmüşler haberimiz yok. Tırnak içinde ‘Kürdistan'ın bir takımı Süper Lig’e yükseldi’ diyor. Ne Kürdistan'ı ulan? Burası Türkiye Cumhuriyeti Devleti'dir. Kürdüyle, Türkmeniyle, Alevisiyle, Sünnisiyle büyük Türk milletinin devletidir. Beğenmiyorsan gidersin hangi devletin hangi bayrağın altında yaşamak istiyorsan orada yaşarsın. Bu hadsizlere elbette ki hadsizliklerini bildiririz, cevaplarını da veririz. Devletimiz hukuk içinde merhamet yönlü de gerektiğini kullanarak mücadelesini vermektedir. Ama biz siyasetçiler olarak elbette bunları cevapsız bırakmayacağız. Meydanı bunlara bırakmayacağız. Devletimizi de, ülkemizi de, milletimizi de insanımızı da hangi etnik kökenden, hangi mezhebi anlayıştan olursa olsun insanımızı da ezanımız ezanımızı da bayrağımızı da bunlara yedirmeyeceğiz. Bunlara yem etmeyeceğiz. Gerektiğinde anladıkları dilden de konuştuk ve konuşmaya devam edeceğiz.”
Konuşmaların ardından dua edilerek temel atma töreni protokol üyeleri tarafından gerçekleştirildi.
Törene ayrıca Çarşamba Belediye Başkanı Hüseyin Dündar, Terme Belediye Başkanı Şenol Kul, siyasi parti temsilcileri, oda başkanları, STK temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.