Samsun’un simgesi Onur Anıtı önünde gerçekleştirilen tören; İl Sağlık Müdürlüğü, Samsun Eczacı Odası, Tabip Odası, Diş Hekimleri Odası ve Veteriner Hekimler Odası’nın anıta çelenk sunmasıyla başladı. Akademisyenler, SGK yöneticileri, sektör paydaşları ve eczacılık fakültesi öğrencilerinin yoğun katılım gösterdiği programda; pandemi ve deprem felaketlerinde yitirilen sağlık şehitleri anısına saygı duruşunda bulunularak İstiklal Marşı okundu.
Törenin anlam ve önemine dair bir konuşma yapan Oda Başkanı Onur Ferhat Karacan, mesleğin geleceğini tehdit eden plansız kontenjan artışlarına dikkat çekti. 2001 yılında Türkiye’de sadece 8 eczacılık fakültesi varken bugün bu sayının 64’e ulaştığını hatırlatan Karacan, "Fakülte sayısı katlanarak artarken, bu kurumların sadece 19’u tam akredite eğitim verebiliyor. 2017 yılında bin 448 olan yıllık mezun sayımız, 2025 yılında 3 bin 868’e yükselecek. Halen sıralarda eğitim gören 25 binden fazla öğrencimiz var. Bu tablo, sağlık ordusunun bir neferi olan eczacıların işsizlik tehlikesiyle karşı karşıya kalması demektir" dedi.
“70 YILLIK KÖKLÜ BİR ÇINARIZ”
Kamu eczacılarının özlük haklarından çalışma koşullarına kadar pek çok yapısal sorunun çözülmesi gerektiğini vurgulayan Karacan, eczacıların sağlık sistemindeki rolünün güçlendirilmesi çağrısında bulundu. Samsun Eczacı Odası’nın, Türk Eczacıları Birliği’ni oluşturan ilk 8 odadan biri olduğuna değinen Karacan, "70 yıllık köklü bir çınar olarak mesleğimizin onurunu ve halk sağlığını korumaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.
Büyük bir coşkuyla kutlanan 187. yıl programı, protokol üyeleri ve eczacıların Onur Anıtı önünde çektirdiği hatıra fotoğrafıyla sona erdi..