Yaşanan saldırı Türkiye genelinde büyük yankı uyandırırken, Eğitim Bir-Sen Samsun Şubesi de 81 ilde eş zamanlı gerçekleştirilen eylem kapsamında basın açıklamasında bulundu. Sendika açıklamasında, eğitim kurumlarının artık güvenli alan olmaktan çıktığı vurgulanarak “Artık yeter” çağrısı yapıldı.
"EĞİTİM KURUMLARI ŞİDDETİN HEDEFİ HALİNE GELDİ"
Eğitim Bir-Sen Samsun Şubesi İl başkanı Hamdi Yıldız, tarafından yapılan açıklamada, şiddet olaylarının toplumda giderek yaygınlaştığı ve eğitim kurumlarının da şiddetin sık yaşandığı alanlara dönüştüğü belirtildi. Eğitim çalışanlarının adeta açık hedef haline getirildiği ifade edilerek, yaşanan tablonun toplumsal değerlerdeki çöküşün açık göstergesi olduğu kaydedildi. Açıklamada, toplumun herkesin Nereye gidiyoruz? sorusunu sorması gerektiği vurgulanarak öğretmenin itibarsızlaştırılmasının da bu çöküşün önemli bir işareti olduğu dile getirildi. Bin yıllık Bir harf öğretene 40 yıl hizmet etmek gerekir anlayışının terk edildiğine dikkat çekildi.
"ÖĞRETMENLER SAHİPSİZ DEĞİLDİR"
Yıldız'ın açıklamasında, öğretmenlerin farklı mecralarda sürekli yıpratıldığı, şikayet edildiği ve hatta darp edildiği belirtilerek bu yanlış iklimin Siverek’te yaşanan vahim olaya zemin hazırladığı ifade edildi. ABD’de sıkça görülen silahlı okul baskınlarının benzerinin Türkiye’de yaşanmasının, görev başındaki eğitim çalışanlarının can güvenliği endişesini daha da artırdığı belirtilen açıklamada, Türkiye genelinde gerçekleştirilen 1 günlük iş bırakma eyleminin bu endişenin görülmesi amacıyla yapıldığı kaydedildi.
"ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLUYOR AMA SONRA HİÇBİR ŞEY DEĞİŞMİYOR"
Eğitim Bir-Sen adına İl Başkanı Yıldız'ın yaptığı açıklamada, her yıl öğretmenler gününde öğretmenliğin değerine dair güzel sözler söylendiğini ancak sonrasında hiçbir şeyin değişmediğini belirtti. Öğretmenin itibarsızlaştırılmasına yol açan mekanizmaların devam ettiğini ifade eden sendika, toplumda Öğretmen sahipsizdir, vuranın yanına kar kalır anlayışının oluştuğunu savundu. Bu ortamda öğretmenlerin öğrencisinden ve velisinden korkar hale geldiği vurgulandı. Açıklamada, bu tablonun kabul edilemez olduğu ifade edilerek bu tablodan ülkemize fayda gelmez, yarınlarımız aydınlanmaz denildi.
"ŞİDDET ARTIK MÜNFERİT DEĞİL TOPLUMSAL BİR SORUN"
Son dönemde İstanbul’da Fatma Nur Çelik’in öldürülmesi, Ankara Pursaklar’da bir grubun okula saldırarak öğretmeni darp etmesi ve Siverek’teki silahlı saldırının ardından sendikanın 81 ilde iş bırakma ve kitlesel eylem kararı aldığı belirtildi. Sendika, bu saldırıların sadece bireylere değil eğitime, topluma ve doğrudan geleceğe yapıldığını ifade ederek Siverek’te yaşanan olayın okullarda şiddetin artık münferit değil, yaygın bir toplumsal sorun haline geldiğini bir kez daha ortaya koyduğunu vurguladı.
"DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ YENİLENMELİ
Sendika, akran zorbalığına karşı daha etkin mücadele edilmesi gerektiğini belirterek öğrenci disiplin yönetmeliğinin baştan sona yenilenmesi çağrısında bulundu. Zorbalık yaptığı tespit edilen öğrencilere yönelik pedagojik gereklere uygun ancak tavizsiz disiplin mekanizması işletilmesi gerektiği ifade edildi. Ayrıca dijital ortamda şiddet tehdidi savuran çocukların eylemlerinden velilerin de müteselsil sorumluluk ilkesi çerçevesinde hukuki ve idari yaptırımlara dahil edilmesi gerektiği belirtildi. Ailelerin çocuklarının şiddet eğilimini görmezden gelemeyeceği vurgulandı.
"GEREKLİ ADIMLAR ATILMAZSA SORUMLULUK YETKİLİLERİN OMUZLARINDA OLACAKTIR"
Yıldız açıklamasında, gerekli önlemler alınmadığı takdirde yaşanacak her yeni şiddet olayının sorumluluğunun gerekli adımları atmayan yetkililerin omuzlarında olacağı vurgulandı. Velilere de seslenen sendika, öğretmenlerin çocuklar için büyük fedakarlıkla çalıştığını belirterek basit konularla şikayet edilmenin, olayın aslını öğrenmeden tepki göstermenin ve öğretmenleri hedef haline getirmenin hiçbir fayda sağlamayacağını ifade etti.
"OKULLAR GÜVENLİ ORTAM ERTELENEMEZ"
Yıldız yaptığı açıklamada devletin en temel yükümlülüğünün vatandaşların can güvenliğini sağlamak olduğu hatırlatılarak, okullarda huzurlu ve güvenli eğitim ortamının ertelenemez bir sorumluluk olduğu belirtildi.
Eğitimcilerin yalnız bırakılmaması gerektiği vurgulanırken, güvenlik ve çalışma şartlarının derhal iyileştirilmesi çağrısı yapıldı. Açıklama, saldırıya uğrayan öğrenci, öğretmen ve okul çalışanlarına acil şifalar dilenerek son buldu. Eğitim Bir-Sen ayrıca eyleme katılan sivil toplum örgütlerine ve tüm eğitim çalışanlarına teşekkür etti.