İspanya İçişleri ve Sağlık Bakanlıkları tarafından yapılan açıklamaya göre, tahliye işlemleri Askeri Acil Müdahale (UCM) birimine bağlı ekiplerin kontrolünde yürütülüyor. Yolcuların gemiden ayrılmadan önce kapsamlı sağlık kontrollerinden geçirildiği belirtilirken, havalimanına yapılacak transferlerin uluslararası sağlık protokollerine uygun şekilde gerçekleştirileceği ifade edildi.
SİVİL HALKLA HİÇBİR TEMAS KURULMADAN HAVALİMANINA SEVK EDİLECEK
İspanyol yetkililer, yolcuların uçakları hazır olmadan gemiden çıkarılmayacağını ve sivil halkla hiçbir temas kurulmadan doğrudan havalimanına sevk edileceğini bildirdi. Tahliye sürecinde görev alan tüm personelin “FFP2” tipi koruyucu maske takacağı, yolcuların bagajlarının ise özel torbalara konulacağı açıklandı. İlk etapta gemide bulunan 14 İspanyol yolcunun tahliye edileceği duyuruldu. İspanya Sağlık Bakanı Monica Garcia Gomez, operasyonu “emsalsiz” olarak nitelendirirken, Kanarya Adaları Cumhurbaşkanı da tüm yolcu ve mürettebat adadan ayrılana kadar rahat etmeyeceğini söyledi. Geminin adaya ulaşmasının ardından oluşan panik nedeniyle üç İspanyol bakan ile Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus’un da Tenerife’de bulunduğu öğrenildi.
3 TÜRK VATANDAŞINDA SEMPTOM YOK
DSÖ Genel Direktörü Ghebreyesus, yaptığı açıklamada hantavirüs vakalarının tespit edildiği MV Hondius gemisindeki yolcuların güvenli şekilde tahliye edilmesi için uluslararası kurumlarla koordineli çalıştıklarını belirtti. Gemide toplam 147 kişinin bulunduğu açıklanırken, yolcular ve mürettebat arasında Filipinler’den 38, İngiltere’den 23, ABD’den 17, İspanya’dan 14 ve Türkiye’den 3 kişinin yer aldığı bildirildi. Türkiye Sağlık Bakanlığı ise gemide bulunan 3 Türk vatandaşının Türkiye’ye getirileceğini açıkladı. Bakanlık kaynakları, vatandaşlarda herhangi bir semptom ya da hastalık belirtisi bulunmadığını belirtirken, Türkiye’ye dönüşlerinin ardından evlerinde karantinaya alınacaklarını duyurdu.