“HASTANEDE VE BANKADA BUNALIYORUM”
Okuma yazma bilmemenin günlük hayatta kendisi için büyük bir engel olduğunu dile getiren Nahide Yüksel, bu yolculuğa çıkma kararını duygusal sözlerle paylaştı. Hastane koridorlarında ve banka kuyruklarında yaşadığı zorlukların kendisini çok yıprattığını belirten Yüksel, "Hastaneye gidiyorum, numaramı söylüyorlar ama okuyamadığım için bilemiyorum. Birilerine sormaya çekiniyor, kendi içimde bunalıyordum. Bankaya gittiğimde imza atmak bile benim için büyük bir stresti. Eşim gösteriyordu ama insanın kendisinin bilmesi gibi değil. Artık bu zorluklara son vermek istedim. Okumanın yaşı yoktur dedikleri gerçekten doğruymuş; buraya seve seve geliyorum," dedi.
HASRETİN DİLİ MEKTUP OLACAK
Üç kız annesi olan Yüksel’in eğitim azminin arkasındaki en büyük motivasyon kaynağı ise gurbet hasreti. Uzakta yaşayan kızına kendi elleriyle bir mektup yazabilmeyi dünyadaki en büyük dileği olarak tanımlayan azimli kursiyer, şimdiden deneme yazılarına başlamış durumda. İlk mektubunu öğretmeniyle birlikte kağıda döken Nahide Teyze, "Kızlarıma çok selam ediyorum, onları çok özledim. Mektuplarımı beklesinler, eksiklerimi tamamlayınca onlara en güzel satırları yazıp göndereceğim. Benim asıl mezuniyetim o mektubun yerine ulaştığı gün olacak," diyerek gurbetteki çocuklarına müjde verdi.
Kursun işleyişi ve eğitim ortamı hakkında detaylı bilgiler veren eğitmen Cansu Deveci, merkezin kadınlar için sadece bir okul değil, aynı zamanda bir sosyal yaşam alanı olduğunu vurguladı. 9 Ocak’ta başladıkları eğitim serüveninde Nahide Teyze gibi pek çok kadının hayatına dokunduklarını belirten Deveci, şu ifadeleri kullandı: "Burası sadece bayanlara özel, güvenli ve huzurlu bir ortam. Kursiyerlerimiz çaylarını alıp derslerine giriyor, aile sıcaklığında eğitim alıyorlar. Yaş aralığımız 30’dan başlıyor ve 78 yaşındaki Nahide Teyzemize kadar uzanıyor. Okuma-yazma kurslarımız birinci ve ikinci kademe olarak 160 ile 220 saat arasında sürüyor. Haftada 5 gün düzenli katılım sağlandığında yaklaşık 3 ay içerisinde vatandaşlarımızı okuryazar hale getiriyoruz. Henüz ilk mezunlarımızı vermedik ama Nahide Teyze gibi öğrencilerimizin bu heyecanını gördükçe biz de en az onlar kadar mutlu oluyoruz."
“ÖĞRENMENİN YAŞI YOKTUR”
Canik ADEM-2 yetkilileri ve eğitmenleri, okuma-yazma bilmeyen tüm vatandaşlara çağrıda bulunarak, kapılarının her yaştan kadına açık olduğunu hatırlattı. Nahide Yüksel’in 78 yaşındaki bu örnek duruşu, merkezde eğitim gören diğer kadınlar için de büyük bir motivasyon kaynağı haline gelirken, kursun tamamlanmasıyla birlikte gerçekleştirilecek mezuniyet töreni için şimdiden hazırlıklar başladı.