İçişleri Bakanlığı, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta art arda yaşanan ve eğitim camiasını yasa boğan silahlı saldırıların ardından harekete geçti. Bakanlık, 81 ilin valisiyle eş zamanlı bir güvenlik değerlendirme toplantısı gerçekleştirerek okullardaki güvenlik protokollerini masaya yatırdı.
OKULLARDA GÜVENLİK ÇEMBERİ GENİŞLETİLİYOR
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Kahramanmaraş Ayser Çalık Ortaokulu’nda 16 yaşındaki Aras Mersinli tarafından gerçekleştirilen ve 1 öğretmen ile 8 öğrencinin yaşamını yitirdiği saldırının tüm yönleriyle incelendiği belirtildi. Toplantıda, okulların ve okul çevrelerinin güvenliğinin artırılmasına yönelik stratejik adımların kararlaştırıldığı ve bu önlemlerin vakit kaybetmeksizin uygulanacağı vurgulandı.
"DEVLET TÜM KURUMLARIYLA SAHADA"
Sürecin titizlikle takip edildiği ifade edilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Kahramanmaraş'ta bir okulumuzda meydana gelen ve hepimizin yüreğini dağlayan bu menfur saldırı sonrası devletimiz tüm kurumlarıyla sahadadır. Olayın ilk anından itibaren güvenlik, adli, idari ve eğitim boyutlarıyla başlatılan süreç çok yönlü ve büyük bir titizlikle yürütülmektedir. Benzer acıların bir daha yaşanmaması adına okul çevrelerindeki güvenlik önlemleri tüm yönleriyle ele alınmakta, gerekli adımlar hızla hayata geçirilmektedir."
SÜREÇ ÇOK YÖNLÜ YÜRÜTÜLÜYOR
İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülen çalışmalarda, okullardaki fiziki güvenlik önlemlerinin yanı sıra öğrencilerin psikososyal durumlarının takibi ve okul giriş-çıkışlarındaki denetimlerin sıkılaştırılması bekleniyor. 81 il valisine gönderilen talimatla, okul binaları ve çevresindeki risk analizlerinin ivedilikle güncellenmesi istendi.
Haber: Cem GÜNGÖRMÜŞ