Reklam Alanı (970x90)
login Giriş Yap
Son Dakika
Reklam Alanı 728×90
SIYASET 16 Nisan 2026 - 15:18 schedule 2 dk okuma HABER: BURAK ÖZDİL - RUTKAY İSMAIL KOCA

KESK’ten İş Bırakma Kararı Şiddete Karşı Yaşam Hakkı İçin Nöbetteyiz

Şanlıurfa’nın Siverek ilçesi ile Kahramanmaraş’ta birer gün arayla yaşanan saldırıların ardından Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) 16-17 Nisan tarihlerinde iş bırakma kararı aldı. KESK Dönem Sözcüsü Mustafa Niyazi Bulut, yaptığı açıklamada yaşanan olayların toplumda derin bir acı ve öfke yarattığını belirterek, okullarda artan şiddetin münferit değil uzun yıllardır sürdürülen yanlış politikaların sonucu olduğunu söyledi.

Yazı Boyutu:
KESK’ten İş Bırakma Kararı Şiddete Karşı Yaşam Hakkı İçin Nöbetteyiz

Bulut açıklamasında, "Okullarda yaşanan şiddeti sadece güvenlik zafiyeti olarak görmek gerçeği örtmekten başka bir işe yaramaz. Bu ülkede kadınlar, çocuklar, öğretmenler ve emekçiler başta olmak üzere herkesin yaşam hakkı tehlikededir” ifadelerini kullandı.

"ŞİDDETİ BESLEYEN DÜZENİN KENDİSİ"

Mustafa Niyazi Bulut, gençlerin sadece okulda değil hayatın her alanında şiddet sarmalına itildiğini vurgulayarak, ekonomik kriz, yoksulluk ve umutsuzluğun suç örgütlerinin önünü açtığını dile getirdi. Bulut, “Suça sürüklenen çocuklar tesadüf değil, sistematik bir sonuçtur” dedi.


"MİLLİ EĞİTİM BAKANI'NA İSTİFA ÇAĞRISI"

KESK Dönem Sözcüsü Bulut, açıklamasında Milli Eğitim Bakanı’nın istifa etmesi gerektiğini belirterek, “Eğitimi piyasaya ve tarikatlara açan, ÇEDES ve MESEM gibi infial yaratan uygulamalara imza atan Milli Eğitim Bakanı’nın, bunca can kaybına rağmen görevde kalması kabul edilemez” ifadelerine yer verdi. Bulut, “Çocuklarımızın, öğrencilerimizin ve eğitim emekçilerinin hayatı bu kadar değersiz değildir. Eğitim şiddetin değil, yaşamın, eşitliğin ve umudun alanı olmak zorundadır” dedi.


16-17 NİSAN'DA İŞ BIRAKMA EYLEMİ

KESK’e bağlı sendikaların 16-17 Nisan tarihlerinde üretimden gelen gücü kullanarak iş bırakacağını duyuran Bulut, bu eylemin yalnızca bugüne değil geleceğe sahip çıkma iradesi olduğunu belirtti. KESK açıklamasında, başta veliler olmak üzere tüm topluma çağrıda bulunularak, “Okullarda ve işyerlerinde tüm kamu emekçilerini, işçileri, emek ve demokrasi güçlerini devam eden eylemlerimizle dayanışmaya davet ediyoruz” denildi.


AÇIKLAMA SONRASI OTURMA EYLEMİ

Yapılan basın açıklamasının ardından katılımcılar, okullarda yaşanan şiddet olaylarını protesto etmek ve yaşam hakkına dikkat çekmek amacıyla oturma eylemi gerçekleştirdi. Bulut açıklamasını, “Ancak birlikte mücadele edersek bu karanlığı dağıtabiliriz. Ancak dayanışmayı büyütürsek çocuklarımızın yaşamını koruyabiliriz” sözleriyle tamamladı.

Bu haberi paylaş:

chat_bubble Yorumlar 0

İlk yorumu siz yapın!
cookie

Çerez Kullanımı

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunmak için çerezler kullanıyoruz. Siteyi kullanmaya devam ederek Gizlilik Politikamızı ve Çerez Politikamızı kabul etmiş olursunuz.