Bulut açıklamasında, "Okullarda yaşanan şiddeti sadece güvenlik zafiyeti olarak görmek gerçeği örtmekten başka bir işe yaramaz. Bu ülkede kadınlar, çocuklar, öğretmenler ve emekçiler başta olmak üzere herkesin yaşam hakkı tehlikededir” ifadelerini kullandı.
"ŞİDDETİ BESLEYEN DÜZENİN KENDİSİ"
Mustafa Niyazi Bulut, gençlerin sadece okulda değil hayatın her alanında şiddet sarmalına itildiğini vurgulayarak, ekonomik kriz, yoksulluk ve umutsuzluğun suç örgütlerinin önünü açtığını dile getirdi. Bulut, “Suça sürüklenen çocuklar tesadüf değil, sistematik bir sonuçtur” dedi.
"MİLLİ EĞİTİM BAKANI'NA İSTİFA ÇAĞRISI"
KESK Dönem Sözcüsü Bulut, açıklamasında Milli Eğitim Bakanı’nın istifa etmesi gerektiğini belirterek, “Eğitimi piyasaya ve tarikatlara açan, ÇEDES ve MESEM gibi infial yaratan uygulamalara imza atan Milli Eğitim Bakanı’nın, bunca can kaybına rağmen görevde kalması kabul edilemez” ifadelerine yer verdi. Bulut, “Çocuklarımızın, öğrencilerimizin ve eğitim emekçilerinin hayatı bu kadar değersiz değildir. Eğitim şiddetin değil, yaşamın, eşitliğin ve umudun alanı olmak zorundadır” dedi.
16-17 NİSAN'DA İŞ BIRAKMA EYLEMİ
KESK’e bağlı sendikaların 16-17 Nisan tarihlerinde üretimden gelen gücü kullanarak iş bırakacağını duyuran Bulut, bu eylemin yalnızca bugüne değil geleceğe sahip çıkma iradesi olduğunu belirtti. KESK açıklamasında, başta veliler olmak üzere tüm topluma çağrıda bulunularak, “Okullarda ve işyerlerinde tüm kamu emekçilerini, işçileri, emek ve demokrasi güçlerini devam eden eylemlerimizle dayanışmaya davet ediyoruz” denildi.
AÇIKLAMA SONRASI OTURMA EYLEMİ
Yapılan basın açıklamasının ardından katılımcılar, okullarda yaşanan şiddet olaylarını protesto etmek ve yaşam hakkına dikkat çekmek amacıyla oturma eylemi gerçekleştirdi. Bulut açıklamasını, “Ancak birlikte mücadele edersek bu karanlığı dağıtabiliriz. Ancak dayanışmayı büyütürsek çocuklarımızın yaşamını koruyabiliriz” sözleriyle tamamladı.