Gerçekleşen olay ülke genelinde büyük bir yankı uyandırdı, Türk Eğitim sendikası Samsun şube Başkanı Güngör Bağ eylem sonrası açıklamalarda bulundu.
ONU VURAN ÇOCUKTA BİZİM ÇOCUKLARIMIZDANDI
Bu durum artık kanayan bir yara olduğunu ifade eden Türk Eğitim Sendikası Başkanı Güngör Bağ;” Aslında bu okulların değil insanlığın bir problemi. Neticede ben hem öğretmenim hem anne babayım, toplumsal olarak burada bir sıkıntı var bunun içinde biz yetkililere şunu diyoruz; okul, öğrencilerin farklı kültürlere sahip insanların dört duvar arasında bir araya geldiği bir yer. Her öğrencide, her insanda bireysel farklılıklar var neticede burada işin kökü eğitime dayanıyor ama şöyle de bir söz var eğitim ailede başlar. Baba ve anne öğretmenler, idareciler bizi yönetenler hep birlikte bizim bu sorunu çözmemiz lazım. Eğitim sendikaları olarak biz bunu gündeme getirelim ki bizi yönetenler bunun hakkında yasal olarak caydırıcı yaptırımlar yapsın. Yasada karşılığı olması lazım, bir insanın görev başında tehdit edilmesi vurulması bunu kimse istemiyor. Onu vuran çocukta bizim çocuklarımızdan onunda anne babası var hepimiz üzülüyoruz ama iş buraya neden geldi niçin geldi? Yani caydırıcı olursa şiddeti sıfıra indirmek mümkün değil tabi ama önleyici tedbirlerle bunu aza indirmek mümkün” diye konuştu.
ÇOCUKLAR HAYAL DÜNYALARINI GERÇEK DÜNYALARINA YANSITABİLİYORLAR
Topluma, beraber olunması gerektiğini belirten Bağ;” güncel hayatımızda sosyal medyada facebook, instagram, tiktok, youtube gibi platformlarda yaş kısıtlaması getirilmeli çocuklar duygusal varlıklar bir filmden yahut bir oyundan etkilenebiliyor. Hayal dünyasından bunu gerçek dünyalarına yansıtabiliyorlar, dün olduğu gibi hatta dünkü olayda çocuk sosyal medyada yorum yapmış. Medyadan örnek vermek gerekirse bunlar doğrudan insan hayatlarına etkileşim veren kitle iletişim araçlarıdır. Yüzlerce binlerce insanı bir araya toplayan toplu yaşam yerleri buralar o yüzden önlemlerin daha sıkı olması gerektiğini düşünüyorum. Bahsettiğim sert katı bir önlem değil. Kural olursa insanlar daha disiplinli olur. çocuğun davranışını değiştirecekte biraz da yapı olarak öğretmene bu ortamı sağlamak gerekiyor sonuçta ben öğretmenim ama anne babayım da aynı zamanda burası etle kemik gibi ayıramıyorsun az öncede dediğim gibi okulda bir şiddet değil toplumsal bir sorun haline geldi” dedi.
İŞ BIRAKIP GÜNDEM OLUŞTURMAYA ÇALIŞIYORUZ
Gündemde kalabilmek için sürekli eylem yapmak zorunda olduklarını belirten Bağ;”İlla bir olayı başımıza gelince değil de, bu saatte toplanıp buraya gelmek hoş olmuyor ama yapmak zorunda kalıyoruz. Çünkü bunu bürokrasilerle halledebilsek sendikalar iş bırakıp gündem oluşturmaya çalışıyoruz ama bir de bu işi yasal, meclis, bürokrasi boyutu vardır onlarında peşini bırakmayacağız. Sendikalar olarak devlete işveren olarak görülürüz devlette bize kulak versin diye bu tip eylemleri yapmak zorunda kalıyoruz. Bu da sendikaların en önemli gücü ve silahıdır. Biz çünkü üretmiyoruz neticede bugün bazı okullarımız çoğu yerde iş bırakma eylemi olduğu için anne baba da sıkıntıya giriyor. Çocuk okula gidemiyor gidiyor dersi boş oluyor. Burada herkes etkileniyor. Bu gündemlerinde oluşması gerekiyor. İnşallah bizi yönetenler bu konuya bir çözüm bulmak için bizlerle bir işbirliği yaparlar.bu tip olayların bir daha olmaması temennisiyle” ifadelerini kullandı.