Kim, Yüksek Halk Meclisi’nde yaptığı konuşmada, Güney Kore ile artık “aynı ulusun parçası” oldukları fikrinin geçerli olmadığını söyledi ve Seul yönetimini doğrudan düşman olarak tanımladı. Bu adımın, ileride anayasada yapılabilecek değişikliklerin de sinyali olduğu değerlendiriliyor. Konuşmasında Kuzey Kore’nin nükleer gücüne de değinen Kim, ülkelerinin “geri döndürülemez nükleer güç” olduğunu vurguladı ve bu statüden vazgeçmeyeceklerini söyledi. Güvenliğin güçlü bir askeri kapasiteyle sağlanabileceğini ifade etti.
Ayrıca ABD ve İsrail’in İran’a yönelik saldırılarını örnek göstererek, uluslararası sistemde gücün belirleyici olduğunu ve nükleer caydırıcılığın önemli olduğunu dile getirdi.
Uzmanlara göre bu açıklama, Pyongyang yönetiminin Güney Kore ile ilişkileri tamamen koparma ve askeri gerilimi artırma ihtimalini güçlendiriyor. Olası bir anayasa değişikliğiyle iki ülke arasındaki ilişkilerin daha da sertleşmesi bekleniyor.
Güney Kore yönetimi ise bu sözlerin barış içinde birlikte yaşama ihtimaline zarar verdiğini belirterek tepki gösterdi.