Reklam Alanı (970x90)
login Giriş Yap
Son Dakika
Reklam Alanı 728×90
SIYASET 24 Mart 2026 - 12:16 schedule 2 dk okuma HABER: FEYZA SEVEN

Kuzey Kore’den Sert Adım: Güney Kore Artık “Düşman”

Kuzey Kore lideri Kim Jong Un, Güney Kore’yi resmen “en düşman devlet” ilan etti. Bu açıklama, Kore Yarımadası’nda gerilimin arttığını gösteriyor.

Yazı Boyutu:
Kuzey Kore’den Sert Adım: Güney Kore Artık “Düşman”

Kim, Yüksek Halk Meclisi’nde yaptığı konuşmada, Güney Kore ile artık “aynı ulusun parçası” oldukları fikrinin geçerli olmadığını söyledi ve Seul yönetimini doğrudan düşman olarak tanımladı. Bu adımın, ileride anayasada yapılabilecek değişikliklerin de sinyali olduğu değerlendiriliyor. Konuşmasında Kuzey Kore’nin nükleer gücüne de değinen Kim, ülkelerinin “geri döndürülemez nükleer güç” olduğunu vurguladı ve bu statüden vazgeçmeyeceklerini söyledi. Güvenliğin güçlü bir askeri kapasiteyle sağlanabileceğini ifade etti.

Ayrıca ABD ve İsrail’in İran’a yönelik saldırılarını örnek göstererek, uluslararası sistemde gücün belirleyici olduğunu ve nükleer caydırıcılığın önemli olduğunu dile getirdi.

Uzmanlara göre bu açıklama, Pyongyang yönetiminin Güney Kore ile ilişkileri tamamen koparma ve askeri gerilimi artırma ihtimalini güçlendiriyor. Olası bir anayasa değişikliğiyle iki ülke arasındaki ilişkilerin daha da sertleşmesi bekleniyor.

Güney Kore yönetimi ise bu sözlerin barış içinde birlikte yaşama ihtimaline zarar verdiğini belirterek tepki gösterdi.

Bu haberi paylaş:

chat_bubble Yorumlar 0

İlk yorumu siz yapın!
cookie

Çerez Kullanımı

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunmak için çerezler kullanıyoruz. Siteyi kullanmaya devam ederek Gizlilik Politikamızı ve Çerez Politikamızı kabul etmiş olursunuz.