Milletvekili Çan, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü ile alakalı olarak yaptığı açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“1 Mayıs emeğin, mücadelenin, direnişin günüdür. 1960’lı yıllarda emeğin örgütlendiği 1990’lı yıllarda da zirve yaptığı bir süreçtir. Maalesef AKP iktidarı döneminde 1 Mayıs 1 Mayıs gibi yaşanmıyor. Kutlanmak bir yana 1 Mayıs gibi yaşanmıyor. Madem siz emeğin savunucusuydunuz, emekçiler üstleri başları açık bir şekilde yağmurun altında aç bilaç ve gözlerine biber gazı sıkılarak, darp edilerek neden o günler yaşandı? Ben bu soruyu soruyorum. Ancak bugün Samsun'da emekçilerimizle bütün mücadele eden kitlelerle bir aradayız. Mücadelemiz zafere ulaşana kadar devam edecektir. Zafer ne diye sorarsanız, yargının araçsallaştırılmadığı, demokrasinin bütün mekanizmalarıyla herkes için her zaman ve her koşulda eşit uygulandığı ve emekçinin hakkının, emeklinin hakkının ödeneceği seçim günüdür. Ben seçimden sonra şekillenecek iktidarımızda hesap sorulan, hesap veren şeffaf bir yönetim anlayışının bütün dünyaya tekrar Cumhuriyetimiz kurulduğunda olduğu gibi örnek olacağı bir süreç yaşayacağımızı buradan taahhüt ediyorum.”