Reklam Alanı (970x90)
login Giriş Yap
Son Dakika
Reklam Alanı 728×90
SIYASET 27 Nisan 2026 - 14:22 schedule 3 dk okuma HABER: RUTKAY İSMAİL KOCA

“Salon Konuşması Değil, Meydan Muhasebesi İsteriz”

CHP Samsun İl Başkanı Mehmet Özdağ, Vezirköprü İlçe Örgütü ile birlikte Vezirköprü’de düzenlediği basın açıklamasında AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Büyükgümüş’ün İlkadım’da yaptığı açıklamalara sert yanıt verdi.

Yazı Boyutu:
“Salon Konuşması Değil, Meydan Muhasebesi İsteriz”

Büyükgümüş’ün Mehter Marşı üzerinden CHP’ye yönelik saldırılarını ve “milletin sorunlarını çözme” söylemini hatırlatan Özdağ, emeklinin sofralaştıramadığı maaşına, işçinin erinen alım gücüne, çiftçinin karşılanamayan üretim maliyetine ve 23 Nisan’da özelleştirme listesine alınan Samsun taşınmazlarına dikkat çekti.

Vezirköprü İlçe Örgütü ile birlikte basın açıklamasını gerçekleştiren CHP Samsun İl Başkanı Mehmet Özdağ, “Aşırı Kibirin Partisi (AKP) Samsun’da salon milliyetçiliği yapıyor; Samsunlu emekli, işçi ve çiftçi soğuk gerçekle yüz yüze! Aşırı Kibirin Partisi (AKP) Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Büyükgümüş, dün İlkadım’da bir salonda Mehter Marşı tartışması yürüttü. Biz Samsun halkına sormak istiyoruz: Çarşıya, pazara bile çıkamayan emeklisi, asgari ücretle geçinen işçisi, ürettiği malın bedelini alamayan çiftçisiyle bu millete sırtını dönen kim?” diye sordu.

EMEKLİ: ASGARİ ÜCRETİN ALTINDA MAAŞ ALAN SAMSUNLU

Başkan Özdağ çalışanların yaklaşık yarısının asgari ücretle çalıştığını söyleyerek sözlerini şu şekilde sürdürdü:

Türkiye’de emekli ve hak sahibi sayısı 15,9 milyonu aştı. Bu milyonların büyük bölümünün ortalama aylığı, asgari ücretin altında. Bugün en düşük emekli aylığı 20 bin TL; dört kişilik ailenin yoksulluk sınırı ise TÜRK-İŞ verisiyle 86 bin TL’nin üzerinde. Dul ve yetim maaşı alan yaklaşık 4,4 milyon vatandaş da bu tablonun bir parçası.


İŞÇİ: HER İKİ İŞÇİDEN BİRİ ASGARİ ÜCRETLE GEÇİNİYOR

Merkez Bankası verilerine göre çalışanların yaklaşık yarısı asgari ücretle çalışıyor. 2025 boyunca tek zam yapıldı ve asgari ücretlinin 10 ay içindeki alım gücü kaybı 6 bin 300 TL’yi aştı. Bugün asgari ücretle çalışan Samsunlu, açlık sınırının dahi altında bir ücretle ayakta kalmaya çalışıyor.”

ÇİFTÇİ: FINDIĞIN KİLOSU 190 TL, ÇELTİĞİN TONU YOK PAHASINA

‘Fındığın kilosu 190 lira, çeltiğin tonu 32 bin lira' diyen Özdağ, “Samsun’un Çarşamba ve Terme ovaları, Türkiye’nin en önemli fındık ve çeltik üretim merkezleri. 26 Nisan itibarıyla Samsun serbest piyasasında fındık ortalama 190 TL bandında. TMO levant kalite alım fiyatı da yine 190 TL’de sabit. Çeltik üreticisi de farklı değil: TMO’nun 2026 Osmancık grubu çeltik alım fiyatı 32 bin TL/ton. Motorin litre 78 TL’yi aşmışken, üretim maliyetlerini karşılamayan bu fiyatlarla Samsunlu çiftçi çökmektedir” diyerek açıklamasını sürdürdü.

VE 23 NİSAN’DA: SAMSUNLU’NUN HASTANESİ DE SATIŞA ÇIKARILDI

Hastanelerin özelleştirilmesi ile alakalı olarak açıklamasını sürdüren Özdağ sözlerini şu şekilde sonlandırdı:

“Tüm bunlara ek olarak Aşırı Kibirin Partisi (AKP) hükümeti, Ulusal Egemenlik Bayramı’nın eşiğinde Samsun’daki Göğüs Hastalıkları Hastanesi ve Eski Doğumevi başta olmak üzere beş taşınmazı daha özelleştirme listesine aldı. Emeklisi, işçisi ve çiftçisiyle sıkışan Samsun halkının sağlık hakkı da şimdi piyasaya açılıyor.

Aşırı Kibirin Partisi (AKP) salonlarda yapay milliyetçilik performansı yapmayı bıraksın. Çarşı pazarda, hastane koridorlarında, çöp konteynerleri önünde rızık arayan halkımızla yüzleşsin — cesaretleri varsa!”


Bu haberi paylaş:

chat_bubble Yorumlar 0

İlk yorumu siz yapın!
cookie

Çerez Kullanımı

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunmak için çerezler kullanıyoruz. Siteyi kullanmaya devam ederek Gizlilik Politikamızı ve Çerez Politikamızı kabul etmiş olursunuz.