Olay, 9 Mayıs sabahı Atakum ilçesinde yaşandı. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi mezunu olan ve 25 yıldır mesleğini sürdüren Nadide Meral, sabah saatlerinde kliniğine geldiğinde kapı önündeki mama kaplarının etrafa saçıldığını ve bir saksının devrildiğini gördü.
O ANLAR GÜVENLİK KAMERASINDA
Güvenlik kamerası kayıtlarını inceleyen Meral, sabah saat 06.30 sıralarında bir şahsın klinik önüne gelerek mama kaplarını dağıttığını ve saksıyı devirdiğini tespit etti. Meral, olayı gerçekleştiren şahsın üst kat komşusu olduğunu belirterek polis merkezine başvurdu ve hukuki süreç başlattı.
"CAN GÜVENLİĞİ KONUSUNDA ENDİŞELİYİM"
Yaşanan olayla ilgili açıklamalarda bulunan veteriner hekim Nadide Meral, şunları söyledi:
"Burada tek başıma çalışan bir kadın veteriner hekimim. Şu ana kadar fiziksel bir şiddet yaşanmadı ancak bu, yaşanmayacağı anlamına gelmiyor. Günümüzde kadına yönelik şiddetin arttığı bir ortamda can güvenliğim konusunda endişe duyuyorum. Daha önce de benzer tartışmalar yaşamıştık."
"AĞACI BİLE KESTİRDİLER"
Çevre temizliğine her zaman dikkat ettiğini ifade eden Meral, "Mama kaplarını düzenli kullanıyor, temizliği mutlaka yapıyorum. Buna rağmen kedileri beslediğim için çevrenin kirlendiği söyleniyordu. Hatta kuşların balkonu kirlettiği gerekçesiyle kliniğimin önündeki salkım söğüt ağacının bile kestirildiğini öğrendim" dedi.
"ÇÖZÜM ORTAK ANLAYIŞ"
Sokak hayvanları konusunda toplumsal bir uzlaşı gerektiğini vurgulayan Meral, "Besleme düzenli yapılır ve hayvanlar kısırlaştırılırsa popülasyon artışının önüne geçilebilir. İnsanların bu konuda orta yolu bulması gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Olayla ilgili başlatılan adli sürecin devam ettiği öğrenildi.